åsnan

Igår var jag så trött när jag kom hem från stallet att jag inte orkade göra ett inlägg... Förlåt :$ Iaf så red jag en häst som heter Maguiq du Breuil "Ville". Han ser ut som en åsna. Galoppen är dessutom den mest gunghäst-liknande galopp jag någonsin ridit i. Hela hästen bokstavligen gungar i varje steg :'D Nu låter det som att jag hatar Ville, men det gör jag absolut inte :) Han är väldigt speciell men en utmaning jag gärna tar på mig. Det som inte dödar stärker, ellerhur? Dessutom går Ville lätt på stora avstånd och har inga problem med höjder över en meter så länge han får klara instruktioner. Igår hoppade vi en ganska låg bana och avslutade med att hoppa upp oss nån dm, till ca 85-90 cm. Ville kändes riktigt fin och bjöd riktigt bra på slutet :) Tänker dock inte ladda upp någon film eftersom man får den fulaste sitsen i mänsklighetens historia på honom när han galopperar :'D Kan bjuda på två bilder från i somras när vi hoppade ute istället :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0