Dressyr på Rebelia för Agneta.

Hej hej igen!

För att gå på ett gymnasium med "rätt mycket att göra" så tycker jag faktiskt att jag har varit oerhört duktig på att uppdatera. Tyvärr har inga bilder slinkit ut ännu, men det kommer!

Idag på dressyrlektionen så red jag i alla fal Rebelia, en häst jag inte har ridit för förut. Hon var underbar att rida!
Hon var verkligen supermysig så jag hoppas att jag får henne mer på dressyren.
Det gick jättebra och jag kände en otrolig förbättring på min ridningen under lektionen, i slutet gick det galant!
Dressyr är helt enkelt min grej. Det är så fantastiskt roligt när det går bra!

Imorgon har vi hoppning och jag har ingen aning om vilken häst jag ska få rida men jag hoppas att det blir någon snäll. Jag måste faktiskt erkänna att jag har blivit lite hopprädd sedan jag började här!
Alltså inte rädd för höjder, inte alls, det är mest att jag inte litar på hästarna här. Eftersom jag inte känner dem då. När jag lär känna alla hästar och sedan när man lär sig hur dem fungerar, då lär det inte bli några problem. Men just nu känns det bara pinsamt att hoppa för det finns så himla många olika hästar här och vissa sorters hästar som jag aldrig ridit förut. Men det är jätte lärorikt! :)

Tänkte slänga in en bild på mig och Rebelia innan jag går...






.... men det var ingen som kunde fota så det fick bli en annan dressyrbild på ett svensk ekipage :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0