overslept

Ååååh inte kul när man blir väckt av en sur Silvia som säger åt mig att min jävla mobil ringer. I mobilen skriker mamma åt mig att jag har stalltjänst så det var ju bara att packa ihop grejerna och släpa mig till stallet. Inte kul.

I stallet kom jag iaf att tänka på hur viktigt det är att använda kroppen jämlikt, dvs att man även byter sida när man mockar och sopar stallgången.
 
Detta eftersom man annars kommer bygga starkare muskler i ena sidan av ryggen och därför bli sne. Detta kommer även att påverka ridningen eftersom man inte kommer sitta rakt över hästen om man lutar åt ett håll. När man ryktar är det helt naturligt för de flesta att byta hand när man byter sida, men helt ärligt nu, borstar du inte hellre med "rätt" hand på den där tuffa lerfläcken? Jag hoppas bara att fler börjar tänka efter och provar att byta hand när de mockar/sopar osv. Det känns obehagligt i början, men det är ju för att man inte är van ;) efter några dagar känns det helt naturligt att byta hand efter halva stallgången, och det blir också mycket mer effektivt att arbeta så :D

Hoppas det här inlägget var till någon nytta!
Lycka till med stallskötseln :) 
ida :* 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0