träningsvärk.. check!

Jaahpp, träningsverk det har jag så det räcker och blir över av.
I hela kroppen och så.. Men absolut mest i lår, sittben "och" rumpa.. Aj!

Jag lär väl tillägga att det var gårdagens dressyrträning för Agneta som gav denna träningsvärk.
Men mindre lär det nog inte bli!

Idag hade jag nämligen hoppträning för Anna-Clara och jag red sötnos Lotus.
Om jag tidigare inte har berättat om Lotus så gör jag det nu.
Lotus är Strömsholms häst. Han är 23 år och går fortfarande som en klocka. Så otroligt fin och så :)
Absolut bland en av mina favoriter (har 3 favoriter just nu, Disco, Lotus & Rebelia). Det är bra för mig att få hoppa Lotus som är så snäll i hoppningen nu när jag börjar bli lite osäker. Jag har ju inte hoppat på så himla länge, antagligen därför jag är så lite osäker. + att jag är dressyrryttare nu och det hör lite till att de ska vara lite mer försiktiga.. hahah!

Vi hade i alla fall "löshoppning" med ryttare. Det innebor att vi ställde upp hinderstöd med bommar lite innanför ena långsidan, så att hästen inte kunde smita undan, och där i mitten på långsidan stod det ett helt vanligt litet räcke som vi fick hoppa flera gånger på. Vi fick inte lägga hästen fram till hindret, det ända vi skulle göra va att se till att hästen fick en sådan galopp så att den hade möjlighet att få en bra balans och så, men vi skulle inte störa den innan eller något sådant. Så vi fick släppa tyglarna sjävla, så fick hästarna hitta sin balans därefter, och vi fick hitta våran.
En otroligt bra övning som visar att man inte behöver sitta och reglera till tusen framför ett hinder, man kan komma bra på bara man vänder i tid, kommer mitt på, och har en bra galopp :)


Jaja, det var allt för idag. Får väl se när nästa uppdatering blir, vi kommer ju inte rida på Fredag vilket vi egentligen skulle ha gjort, så ah. vi får väl se helt enkelt!

pk / MARRE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0