Ridning 10/9

Igår red jag min första ridlektion för en av hipparna här på Strömsholm.
Jag fick rida min sköthäst Bolero för första gången! :)
Dock kan jag inte säga hur han var att rida då jag red nästintill svimfärdig hela lektionen. Men endå fortsatte jag och rida för att jag trodde att det skulle gå bättre :s

Vad jag minns var i alla fall att han var helt okej att rida, fast ganska liten.
Hippologen vi red för var bra, och förklarade tydligt och hon verkade vara trygg i vad hon tyckte och vad hon ansåg att man skulle förbättra och så.
Jag gillade denna hippologen, hoppas att vi kommer få ha henne flera gånger.

Idag är det dressyrtävlingar här på Strömsholm. En vanlig lokal dressyrtävling för ponny, och jag ska såklart vara funktionär, insläpp ;)
Stort + är  att det alltid finns fika att ta (fastän det bara är en liten tävling) och att vi fick en godispåse var + att vi får mat efter tävlingens slut :)

Yes. Men det var allt för idag. Vi hörs, KRAM MARRE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0